• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bostadsförmedlingen godkänner innan hyresvärden?

Joniss

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
5 Januari 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej! Sökt lägenhet vid bostadsförmedlingen allting gick bra med förmedlaren och hon sa att det såg bra ut och hon har lagt mig som hyresgäst förslag.
betyder de då att jag redan är godkänd och ska bara skriva kontrakt eller är det någonting hyresvärden som ska kolla upp kreditupplysning och så vidare?
Har för mig att bostadsförmedlingen tar själva en upplysningen och sedan skickar den vidare till hyresvärden.
men skulle förmedlaren kunna säga nej redan innan man skickar in en person som förslag?
alltså att det betyder att förmedlaren redan godkänt hyresvärdens krav?
Med vänlig hälsning,
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Bostadsförmedlaren lämnar dig bara som förslag till hyresvärden, men hyresvärden gör en egen bedömning utifrån den infon bostadsförmedlaren hämtat ut om dig. Så kan bli ett nej.
 

Joniss

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
5 Januari 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Oki tack för svaret!
det gäller en lägenhet via stena fastigheter, min bisnode (bostadsförmedlingen vet jag tar en kreditupplysning därifrån) är inte så bra men vet att stena fastigheter tar creditsafe (den är jättebra) och vet inte vilken dem kommer att kolla.
har inga anmärkningar eller någonting i kronofogden heller. Men tänker att kanske kan göra avslag pga många ff även fast jag har mer än 3x årshyran.
är därför lite orolig att jag kanske inte får lägenheten.
mör det någonting som någon vet ifall de kan neka pga många förfrågningar men har en väldigt bra inkomst (350k) fast med en underskott kapital på 6000kr ?
 

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Oki tack för svaret!
det gäller en lägenhet via stena fastigheter, min bisnode (bostadsförmedlingen vet jag tar en kreditupplysning därifrån) är inte så bra men vet att stena fastigheter tar creditsafe (den är jättebra) och vet inte vilken dem kommer att kolla.
har inga anmärkningar eller någonting i kronofogden heller. Men tänker att kanske kan göra avslag pga många ff även fast jag har mer än 3x årshyran.
är därför lite orolig att jag kanske inte får lägenheten.
mör det någonting som någon vet ifall de kan neka pga många förfrågningar men har en väldigt bra inkomst (350k) fast med en underskott kapital på 6000kr ?
Nej, vad jag vet så bryr de sig inte om förfrågningar eller betyg. De vill bara se så du inte har skulder hos kronofogden eller betalningsanmärkningar. Du kan vara lugn! :)
 

Nalle128

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Nej, vad jag vet så bryr de sig inte om förfrågningar eller betyg. De vill bara se så du inte har skulder hos kronofogden eller betalningsanmärkningar. Du kan vara lugn! :)
Hej! Sökt lägenhet vid bostadsförmedlingen allting gick bra med förmedlaren och hon sa att det såg bra ut och hon har lagt mig som hyresgäst förslag.
betyder de då att jag redan är godkänd och ska bara skriva kontrakt eller är det någonting hyresvärden som ska kolla upp kreditupplysning och så vidare?
Har för mig att bostadsförmedlingen tar själva en upplysningen och sedan skickar den vidare till hyresvärden.
men skulle förmedlaren kunna säga nej redan innan man skickar in en person som förslag?
alltså att det betyder att förmedlaren redan godkänt hyresvärdens krav?
Med vänlig hälsning,
Hej!
Jag är i samma situation som dig, exakt vad gäller underskott och årsinkomst samt som jag uppfyller alla krav. Hur gick det för dig? Fick du lgh?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp